Kdo vede kurzy

12.01.2023

Markéta

Od roku 2009 jsem začala masírovat a postupně jsem přešla na masáže pro těhotné ženy a miminka. Soustavně jsem pracovala s aromaterapií a tělem, jemně, ale účinně. V roce 2016 jsem si udělala kurz pro duly ve Škole pro duly v Brně a postupně jsem se vzdělávala v tomto oboru. Začala jsem se zaměřovat především na psyché ženy a objevovat různé techniky a možnosti jak s psychikou a tělem pracovat. Mám tedy za sebou i roční kurz homeopatie, kurz Bachovy květové terapie a kurz Tkáňových solí dr.Schusllera. Pracuji s nimi tedy soustavně i v mé praxi duly.

Zlomové pro mě bylo studium Školy babictví s porodní babičkou Marisou Alcalá z Kanárksých ostrovů. Toto studium mi dalo vše co jsem do této chvíle postrádala. Nejen praktické znalosti bylin a přírodních prostředků v péči o ženu v těhotenství, při porodu a po porodu, ale také velikou důvěru v rodící ženu a její dítě. Slovy se nedá popsat co pro mě tento kruh porodních bab, dul a dalších žen znamenal, ale rozhodně dál formoval mou cestu duly přesně tak, jak toto poslání vnímám.

V mém oboru se nadále vdělávám, a je pro mne velmi důležité jak porody a péče probíhají především v přirozeném prostředí různých národů a kultur.

Od roku 2019 jsem prošla i kurzem práce s Rebozem, Kraniosakrální terapií a tradiční mexickou péčí s porodní babičkou Angelinou z Mexika.

Mám tři úžasné děti a jednoho úžasného muže :-)



Věrka

Jmenuji se Věrka, jsem máma čtyř dětí. Děti jsou mými velkými učiteli, dvě nejstarší jsou v domácím vzdělávání. Společně se svým mužem a našimi čtyřmi dětmi žijeme v malé vesničce v mikroregionu Malá Haná.

Vždy jsem měla blízko k přírodě, její moudrost a síla je pro mě stále velkou inspirací. Vzorem je pro mne i moje prababička, která byla porodní bábou a bylinkářkou. Při své práci využívám bylinky, aromaterapii a další podpůrné metody jako je rebozo, tejpování a masáže. Využívám přírodní prostředky, zároveň plně respektuji volbu a přání ženy týkající se způsobu porodu.

Téma zrození mne fascinovalo již od dětství, kdy jsem měla možnost být svědkem několika porodů zvířat. Možná i díky tomu vnímám těhotenství a porod jako běžnou a naprosto přirozenou součást života ženy.

Mé vlastní prožitky z těhotenství, porodů a šestinedělí jsou pro mě silnou zkušeností a posilujícím zážitkem. Každé těhotenství bylo pro mě příležitostí k sebepoznání a cestou sama k sobě. Díky porodům jsem si uvědomila, jak jsme my ženy zranitelné a silné zároveň.

Velmi mě také zajímají a baví témata týkající se ženství, zejména ženská cykličnost. Ráda objevuji nové věci a když mě něco zaujme, tak to hned s nadšením zkouším.

Věřím, že těhotenství i porod se dají prožít harmonicky a ráda bych mojí podporou a zkušenostmi, toto umožnila každé ženě, která projeví zájem o mé služby.

Působím na Boskovicku, Svitavsku, Blanensku, Vyškovsku a v Brně.

Absolvované kurzy, přednášky, semináře a workshopy

  • 2022, říjen - Angelina Miranda Martinez - Tradiční mexická péče o ženu
  • 2020, září - Aromaterapie v porodnické praxi (LiJanA - Jana Urbanová, Ludmila Kotalíková)
  • 2020, srpen - Tajemství pánevního dna pohledem východu a západu I., II. (Lena Achmeer)
  • 2020, červen - Baby masáž a těhotenská masáž (Drahomíra Šmídová)
  • 2019, listopad - Bachovy esence v praxi (Markéta Nedbalová)
  • 2019, září - Motýlí masáže pro novorozeňátka (Eva Kopasová)
  • 2019, září - Aromaterapie a menstruace, Aromaterapie a ženskost - workshop (Tamara Melisa)
  • 2019, září - Byliny v praxi porodní asistentky - přednáška (Anna Kohutová)
  • 2019, září - Aromaterapie - podpora ženy v těhotenství a při porodu - přednáška (Ludmila Kotalíková, Jana Urbanová)
  • 2019, květen - Kurz pro poradkyně nošení dětí (Anna Pohořálková)
  • 2019, květen - Podpora kojení s využitím přirozené pozice na těle matky (Michaela Topinková)
  • 2019 Škola pro duly Brno (Petra Sušická a Karin Doubková)
  • 2018, listopad - Poznej své pánevní dno (Martina Nakládalová)
  • 2016, duben - Aby porod nebolel, Prenatální komunikace prostřednictvím kresby (Lucie Suchá Groverová)
  • 2014, září - prosinec - Kurz emoční inteligence (Monika Čuhelová)
  • 2014, duben - červen - Kurz efektivního rodičovství (Monika Čuhelová)
  • 2012, říjen - prosinec - Respektovat a být respektován (Tatjana Kopřivová, Pavel Kopřiva)


Jako Bohyně

V roce 2022 jsme společně založily projekt Jako Bohyně. Pečujeme společně o ženy a jejich rodiny, vedeme kurzy a ženské kruhy a připravujeme rituály.

Fotogalerie

Markéta Matanai - Laskavá péče o ženu
Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky